Ekonomi

CarrefourSA, kişi başı balık tüketimini artırmaya odaklandı

Balık alanında yaptığı yatırımlarla Türkiye’nin en tezli balık perakendecisi olmayı sürdüren CarrefourSA, 2022’de bu alanda 120 büyüdü.

“Bugüne kadar yaptığımız 30 milyon TL’lik yatırım ve bu alandaki 400’den fazla uzman çalışanımızla ülkemizde kişi başı balık eserleri tüketimini artırmaya odaklandık” diyen CarrefourSA CEO’su Kutay Kartallıoğlu, “Bu yılı 12 bin ton balık satışıyla kapatmayı amaçlıyoruz. 2023 ve sonrası için hedeflerimiz çok daha büyük” dedi.

Avrupa’nın önder, dünyanın en büyük ikinci perakende zinciri Carrefour Kümesi ile Türkiye’nin en esaslı topluluklarından Sabancı Holding iştirakinde kurulan CarrefourSA, organize perakende dalının öncü markası olmaya devam ediyor. 2023 yılında Türkiye’de 30. Yılını kutlamaya hazırlanan CarrefourSA, “Doğrusu” telaffuzuyla, Türkiye’de yeni jenerasyon market vizyonuyla dalda ‘oyun kurucu’ misyonunu üstleniyor. Bugüne kadar balık tüketimini artırmak emeliyle tedarik zincirinin genişletilmesinden satın alma hacminin artırılmasına, lojistik sisteminin yenilenmesinden balık reyonlarının değişimine ve bu reyonların bulunduğu mağaza sayısının artırılması üzere pek çok farklı yatırıma imza atan şirketin iki amacı var: Türkiye’de kişi başı su eserleri tüketimini çok daha üstlere çıkarmak, 2023 ve sonrasında da Türkiye’nin en tezli balık perakendecisi olmayı sürdürmek.

Balık satışlarının ciro içindeki hissesi artıyor

Taze zerzevat ve meyvenin yanı sıra taze et satışlarında da fark yaratan CarrefourSA, balık ve deniz eserlerinde dala sunduğu “ilk”lerle Türkiye’nin en büyük balık perakendecisi unvanını koruyor. CarrefourSA’nın su eserleri alanındaki yatırımlarına sürat kesmeden devam edeceklerini açıklayan CarrefourSA CEO’su Kutay Kartallıoğlu, oyunu kuran ve geleceğin trendlerine taraf veren şirket olarak en doğrusunu yapmak üzere çalıştıklarını ve perakendenin bugününü olduğu üzere geleceğini de kurguladıklarını söyledi.

43 farklı vilayette 850’den fazla mağaza ile yılda 160 milyon müşteriyi ağırlayan en CarrefourSA’nın taze sebze-meyvenin yanı sıra et ve balık satışında da güçlü kasları olduğunun altını çizen Kartallıoğlu, bilhassa su eserleri ve balık konusunda kendi kesimlerinin başkanı oldukları ve bugün Türkiye’nin en büyük balık perakendecisi pozisyonunda bulunduklarını aktardı.

2022 gayesi 12 bin ton satış

2022 itibariyle balık satışı gerçekleştirilen market sayısını 405’e çıkardıklarının altını çizen Kartallıoğlu, “Balık konusunda argümanımızı her yıl güçlendirerek devam ediyor ve bu alanda yaptığımız yatırımları sürdürüyoruz. En son İzmir ve Antalya’da 2 yeni su eserleri depomuzu açtık. Gebze’deki depomuzla birlikte toplam 3 su eserleri depomuzdan müşterilerimize yıl boyunca gerçek kalitede balığı yanlışsız fiyata sunuyoruz. Bugüne kadar yaptığımız 30 milyon TL’lik yatırım ve bu alandaki 400 uzman çalışanımızın katkısıyla çok âlâ bir dönem geçiyoruz. Geçtiğimiz yıla oranla bu alanda büyümemiz bu yıl yüzde 120’yi aştı. Balıkta 2022’yi 1 milyar TL ciro ve 12 bin ton satış ile kapamayı hedefliyoruz. Balık, bizim ‘Doğrusu’ anlayışımızın simge eserlerinden bir tanesi. Son yıllarda balığın bu artan hissesinin en kıymetli ögesi müşterilerin duyduğu inanç. Bunu sağladığımız için çok memnunuz lakin bu yolda daha gidecek çok yolumuz olduğunu da biliyoruz. 2023 ve sonrasında da Türkiye’nin en tezli balık reyonuna sahip besin perakendecisi olmayı sürdüreceğiz” diye konuştu.

Kadın balık ustalarının sayısı artıyor

“Sürdürülebilirlik konusu da CarrefourSA için sadece çevreden ibaret değil” diyen Kartallıoğlu, “Carrefour sürdürülebilirlik manasında dünyada öncü bir marka. Türkiye’de de hakim ortağımız Sabancı kümesi sürdürülebilirlik alanında öncü çalışmalara imza atıyor. Biz de bu iki kurucu ortağımızın sürdürülebilirlik anlayışlarını titizlikle uyguluyoruz. Bu kapsamda cinsiyet eşitliği bizim için çok kıymetli. Balık alanında yaptığımız yatırımların en kıymetlilerinden biri de bayan balıkçılarımıza yaptığımız yatırım. Hayata geçirdiğimiz bayan ustalar programı bayanların farklı meslek alanlarında istihdam edilmelerini sağlıyoruz. Amacımız 3 yıl içinde CarrefourSA balık reyonlarını daha fazla bayan çalışana teslim etmek.” dedi.

Deniz eserlerinde de “Doğrusu CarrefourSA’da”

Türkiye’de kişi başı et ve balık tüketiminde Avrupa ortalamalarının epey altında seyrettiğini lisana getiren Kartallıoğlu konuşmasını şöyle sürdürdü: “TÜİK bilgilerine nazaran Türkiye’de kişi başı su eserleri tüketimi yıllık 6 kg civarında. Meğer Avrupa’da bu sayı 22 kg’a kadar çıkıyor. Orta Doğu ülkelerinde bile ortalamanın 10 kg civarında olduğunu biliyoruz. Bunda fiyat ve satın alım gücünün tesiri olduğunu söyleyebiliriz; fakat asıl husus tüketim alışkanlığında başlıyor. Gayemiz bu sağlıklı besine emniyetli bir halde ve hakikat fiyatlandırma ile erişimi artırmak; Türkiye’nin balık tüketimini çok daha üste taşımak. Balık tüketimini artırabilmenin yolu 12 ay boyunca sürdürülebilir üretimden geçiyor. Bu vesileyle üreticilerle iş birliği yaparak sürdürülebilir ama denetimli bir üretim yaptırıyoruz. Denetimli üretim ismine hem balıklarda hem suda daima olarak kimyasal kalıntı ölçülerini yahut mikrobiyolojik bedelleri denetliyoruz. Bunların yanı sıra periyodik kontroller gerçekleştiriyoruz. Yerine ve iklimine uygun olarak üretilen tüm eserler, bağımsız denetçiler tarafından da denetlendikten sonra raflardan tüketicilere ulaştırılıyor. Önümüzdeki devirde de farklı iş birlikleriyle deniz eserlerindeki öncü pozisyonumuzu daha güçlendireceğiz. CarrefourSA olarak balıkta da hakikat üreticiden gerçek eseri temin ederek, yanlışsız hizmet anlayışı ile yanlışsız fiyata sunuyor olmak maksadıyla yatırımlarımıza devam edeceğiz.”

“Av ve boy yasaklarına uyuyoruz”

‘Tazesi ya denizde ya da CarrefourSA’da’ telaffuzuyla perakende kesimindeki balık satışında her geçen gün büyüdüklerini söyleyen CarrefourSA Kategori Genel Müdür Yardımcısı Murat Dinçer de balık satışlarının yaklaşık yüzde 70’inin üretim balıkları, yüzde 20’sinin av balıkları ve yüzde 10’nun işlenmiş ve marine eserlerinden oluştuğunu söyledi. “Balıkları kaynağından almaya özen gösteriyoruz. Bunu yaparken en büyük felsefemiz kaliteden ödün vermemek.” diyen Dinçer kelamlarına şöyle devam etti: “Özellikle çiftliklerde denetimli üretimle sürdürülebilirlik kriterlerine kıymet veriyoruz. Av ve uzunluk yasaklarına uyarak balıkçılarımızdan aldığımız balıkların lojistiğini en hakikat halde planlıyor, müşteriye de en uygun fiyatla ulaştırmaya çalışıyoruz. Bunun yanı sıra deniz ömrünün sürdürülebilirliği için de çalışmalarımız devam ediyor. Bu kapsamda Turmepa ve ÇEVKO ile projelerimiz sürüyor. Sudaki ömür da karadaki ömür kadar bedelli. Bu yüzden yalnızca CarrefourSA çalışanları değil iş ortaklarımızı da dahil ettiğimiz bu süreçleri daha da ağırlaştıracağız. Bunu yalnızca şirket değil bir vatandaşlık vazifesi olarak görüyoruz.”

Yılın yıldızı palamut

Dinçer, “Bu sezon CarrefourSA için çok iyi geçiyor. Sezon etkisiyle birlikte palamutun fiyat ve tonaj olarak iyi başlaması, raflara da hareketlilik getirdi. Buna ek olarak üretim balıklarındaki kampanya ve indirimler de satışları olumlu etkiliyor” dedi.

En çok satış yapılan balığın palamut olduğunu söylerken, “Çipura, levrek ve somon onu takip ediyor. Deniz balıklarında fiyat ve bulunabilirlik tüketicinin tercihini de etkiliyor; palamut, lüfer ve hamsi bu kriterlere nazaran listede yer değiştirebiliyor. En çok balık sattığımız vilayetler ise sırasıyla İstanbul, Ankara, Adana ve Antalya. CarrefourSA olarak balığı yalnızca reyonlarımızda satmakla kalmıyoruz. Öteki e-ticaret mecralarından farklı olarak CarrefourSA online mağazamız, taze sebze-meyve ve et üzere deniz eserleri ve balık satışlarında da fark yaratıyor. Ayrıyeten mevcut 14 Lezzet Ortası restoranımızda da balık, en çok tercih edilen eserler arasında” diye ekledi.

Denize yapılan “ilk” yenilikçi yatırımlar

Türkiye’de kişi başı balık ve deniz eserleri tüketimini artırmaya odaklanan CarrefourSA, bu amaç doğrultusunda birçok yeniliğe ve alanında “ilk” olan yatırıma imza attı. Türkiye’de perakende müşterisi birinci olarak buz üzerinde balık satan reyonları CarrefourSA’da tanıdı. Vakit içinde reyonlarını daima yenileyen ve tedarik sistemine odaklanarak satın alma hacmini artıran CarrefourSA, soğuk zinciri bozmadan eserlerini reyonda satışa sunmayı sürdürüyor.

Av yasağının olduğu periyotlarda de müşterilerini balıksız bırakmamak maksadıyla İzmir’den Muğla’ya kültür balıkçılığını destekleyen ve böylelikle bu periyotta de reyonlarından balığı eksik etmeyen CarrefourSA, Gebze’de kurduğu “Su Ürünleri Platformu” ile Türkiye’nin farklı bölgelerinden satın aldığı eserlerin tedarikçileri aracığıyla tek bir noktaya teslim edilmesini sağlıyor.

Geçtiğimiz yıl İzmir’de, bu yıl ise Antalya’da açılan 2 yeni su eserleri platformuyla tüm mağazalara günlük taze eserleri sevk etmeyi sürdüren CarrefourSA’da, alanında uzman kalite sorumluları tarafından eserlerin kalitesi, sıcaklığı, etiket bilgileri, balık uzunluk yasakları ve avlanma vaktine nazaran uygunluk durumu denetim ediliyor.

Lezzet ortasında da en çok “balık ürünleri” tercih ediliyor

CarrefourSA’nın “Doğrusu” sloganının bir öbür simgesi de “Lezzet Arası” restoranları. Müşterilerine market fiyatına gastronomik özgürlük sunarak alışverişe keyifli bir mola verdiren Lezzet Ortası restoranlarında müşteriler hem fiyat hem pişirme avantajıyla diledikleri balığı tüketebiliyor. Mevcut 14 adet Lezzet Ortası restoranında da balık, temizleme ve pişirme avantajıyla en çok tercih edilen eserler ortasında yer alıyor.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort