Haber

Uzmanlardan İzmir için depreme hazırlık uyarısı

KAHRAMANMARAŞ merkezli sarsıntılar, kentlerin olası bir depreme ne kadar hazırlıklı olduğu konusunu gündeme getirdi. Kent merkezinin orta noktası olmak üzere 100 kilometre yarıçaplı bir daire içindeki her canlı fayın kenti etkileyeceğini, fayların 6,5-7’nin üzerinde sarsıntı üretme potansiyeline sahip olduğunu belirten uzmanlar, sorunlu yapılar bir an önce güçlendirilmeli veya yıkılmalı ve dini alanlarda yapılar yapılmalıdır. .

Kahramanmaraş’ın Pazarcık ilçesinde 7,7, Elbistan ilçesinde 7,6 büyüklüğünde meydana gelen ve 11 ilde yıkıma neden olan depremler, olası bir depreme karşı kentlerin durumunu gündeme getirdi. 30 Ekim 2020’de Ege Denizi açıklarında 6,6 büyüklüğündeki depremle sarsılan Seferihisar ve deprem riskinin yüksek olduğu bölgede yer alan İzmir için uzmanlar, deprem hazırlığı konusunda değerli uyarılarda bulundu. İzmir şehir merkezini etkileyebilecek 13 fay olduğunu ve fayların 6,5-7’den fazla sarsıntı üretme potansiyeline sahip olduğunu belirten Jeoloji Mühendisleri Odası İzmir Şube Başkanı Koray Çetin Önalan, yaşayan her yarıçapı 100 kilometre olan bir daire içindeki fay, orta noktası İzmir olmak üzere, İzmir’i etkileyecektir. İzmir’deki depremin yıkıcı etkilerini canlı faylar ve sulak alanlar üzerinde gösterdiğine dikkat çeken Önalan, 30 Ekim 2020’de İzmir’e 70 kilometre uzaklıkta meydana gelen depremin yıkıcı etkisinin Bayraklı’da görüldüğünü söyledi.

Bayraklı Ovası’nın tabanına benzer özellikteki suya doygun alanların riskli alanlar olduğuna dikkat çeken Koray Çetin Önalan, Karşıyaka, Çiğli, Bornova, Konak’ta Alsancak ve sahil yolunun riskli alanlar olduğunu, yapı inşaatlarının riskli olduğunu söyledi. orası riskli Hissenin sorunlu olduğunu vurguladı. Afetlere karşı güvenli evlerin olması gerektiğini belirten Önalan, “Gerekli araştırma ve çalışmaları tamamladık ve kayalık ortamlarda yapılan binaların depreme çok daha dayanıklı olduğunu yaşayarak gördük. Bu nedenle bundan sonra gerekli mühendislik çalışmaları yapılmak kaydıyla inşaatı mutlaka İzmir’in yüksek bölgelerine taşımalıdır.” ‘BİNA STOKU OLUMSUZ TABLO OLUŞTURUYOR’ İzmir’in yapı stokunun yüzde 60-70’inin güvenli olmadığını belirten İnşaat Mühendisleri Odası İzmir Şube Başkanı Eylem Ulutaş Ayar, 2000 öncesi uygulamalardan endişe duyduklarını vurguladı. İzmir’de depremin beklendiğini anlatan Ayar, “İzmir’deki yapı stokunun durumundan dolayı olumsuz bir tabloyla karşılaşacağımız bir gerçek. Henüz hazır değiliz. Çalışmalarımızdan sonra ya yapıları güçlendirmemiz ya da güçlendirmemiz gerekiyor. Bunları yıkın tekrar yapın.Bu kısımda ekonomik kaynağa bakılıyor”Bu çalışmalar mutlaka devlet tarafından yapılmalı, kamu kaynakları kullanılmalı. Bilimsel çalışmalar sonuçlandırılmalıdır. Yerel yönetim ve hükümet işbirliği yapmalıdır. Çünkü siyaset üstü bir mesele ile uğraşıyoruz.” Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ) Mimarlık Fakültesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Şehir Planlama Bölümü Öğretim Üyesi Doç. İzmir’de 11 merkez ilçede 2 bin 784 potansiyel alandan 361’inin doğrudan uygun olmadığı, bir kısmının toplanma alanı olarak öncelikli seçilmeye uygun olmadığı belirlendi. Erdin, 1 milyonu aşkın nüfusun erişim açısından sorun yaşadığını belirterek, alanların kullanılabilirlik, güvenlik ve erişilebilirlik kriterlerine göre belirlenmesi gerektiğini söyledi. Afet olgusu ve afet durumunda mekânsal ihtiyaçların ne olduğunu anlatan Doç. il ve ilçelerin toplanma alanlarının, afetler bazında, özellikle yetersiz ve riskli ilçe ve bölgelerde kentsel yeşil ağ sistemi oluşturulmasıdır.” Mühendisler, İzmir Körfezi ve Ege Denizi’ndeki gömülü fayların tespit edilmesi gerektiğini belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü: “Son 30 yıla baktığımızda en ölümcül depremlerin denizlerdeki faylar olduğunu görüyoruz. Denizlerdeki fayların araştırılması gerekiyor. Ege Denizi’nde 30 Ekim’deki deprem büyüklüğünde potansiyel bir gömülü fay olabilir. Bu araştırmaların bir an önce yapılması gerekiyor. Dokuz Eylül Üniversitesi’ne ait Piri Reis gemisi, İzmir Körfezi’nde çalışma yapıyor. Körfez’de sismik çalışmalar yapılıyor ve bariz faylar tespit edildi. Ege Denizi açıklarında Sisam, Sisam ve hatta Muğla açıklarında. Fayların analizinin ve geometrisinin ‘Helenik yay’ dediğimiz alan da dahil olmak üzere jeofizik formüller kullanılarak çıkarılmasını öneriyoruz. Ege Denizi başta olmak üzere İzmir fay hatlarının tomografisini çekelim. İzmir Körfezi ve Ege Denizi’ndeki faylar belirlenmeli ve bir yol haritası belirlenmelidir. Mevcut iskelelerin hasar gördüğünü belirten İzmir Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, hasar olması durumunda hizmete açılacağını bildirdi. Ayrıca körfezde acil durumlarda kullanılabilecek alternatif yanaşma alanlarının envanteri çıkarılmıştır. İç körfezde pasaport, Alsancak Kordonu, Karşıyaka Sahili, Konak İskelesi Batı Bloğu ve Karantina-Göztepe belirlenirken, körfez dışındaki Güzelbahçe, Urla, Çeşme, Foça ve Dikili akslarında yanaşma envanteri çalışmaları devam ediyor. Filomuzda bulunan 15 yolcu gemimiz ve 5 vapurumuz yaklaşık 10 bin kişilik kapasite ve 74 WC ile hizmet verebilecek. Ayrıca 5 adet vapurumuzun araç güvertelerinde toplam 3.000 metrekare alanda elektrik, temiz-atık su kontakları, Sahra Hastanesi, yemekhane vb. ‘ALTERNATİF YENİ İMAR YOLLARINI AÇMA ÇALIŞMALARIMIZ DEVAM ETMEKTEDİR’

Açıklamada, deprem anında kesintisiz ulaşımı sağlayacak viyadük, köprü, menfez gibi sanat yapılarının iyileştirilmesi ve yenilenmesi ile alternatif yeni imar yollarının açılmasına yönelik çalışmaların devam ettiği belirtildi. 30 Ekim 2020 depremi; 61 adet köprü ve menfez proje çalışmalarına başladık. 26 adet köprü ve menfez menfez imalatlarını tamamladık. 16 adet köprü ve menfez imalatları bu yıl tamamlanacak. 2023 yılı sonuna kadar tamamlanacak 8 köprünün proje çalışmalarında sonuna geldik bu yıl imalat çalışmalarına başlayacağız Deprem anında ulaşımın kesintisiz sağlanması için alternatif yeni imar yollarının açılması Çalışmalarımız devam ediyor. yapımı devam eden 2,5 kilometrelik Buca Homeros Bulvarı-Otogar temas tüneli ile birlikte toplam 7,1 kilometrelik alternatif ulaşım güzergahı Anadolu Cad desi link t Rafı açtık. Karşıyaka Kemal Baysak Bulvarı’nda demiryolu üzerinden yapacağımız araç üst geçidi ile Mavişehir bölgesine alternatif bir güzergah daha sağlamış olacağız. Kamulaştırma çalışmalarında sonuna geldik, yıl sonunda da üretim ihalesi için çalışmalara başlayacağız” dedi.

akhisar-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort