Haber

Z kuşağı iş dünyasını değiştiriyor

“Z NESLİ İŞ DÜNYASINI DEĞİŞTİRİYOR”

Birçok şube yöneticisi, iş hayatında Z kuşağının sayısı arttıkça çalışma ortamlarında ekranların artacağını, kağıt ve bürokrasilerin oldukça azalacağını, esnek çalışma modellerinin artacağını, birçok yeni görevin ortaya çıkacağını, farklı kültürlerden renkli insanların ortaya çıkacağını belirtiyor. , cinsiyetler ve inançlar işe yarayacaktır. Z Kuşağının çalıştıkları şirketlerin ve özellikle de satın aldıkları markaların fiyatlarına odaklandığını belirten Suit Your Job Kurucusu ve LinkedIn Profesyoneli Aysu Alım, “Onlar dünyanın ve çevrenin geleceğiyle ilgilenirken aynı zamanda da alışveriş yaptıkları markaların fiyatlarına odaklanıyorlar. kendi hayatlarını daha esnek yaşamak istiyorlar. İş-özel hayat istikrarına çok değer verirler. Deloitte’un araştırmasına göre Z kuşağının yüzde 27’si nerede çalışacaklarına karar vermek istiyor. Örneğin akşam iş çıkışı ofise yakın arkadaşlarıyla buluşacaksa o gün ofiste çalışmak ister; Evde yapacak çok işleri varsa o gün evden çalışmak isterler. “Dolayısıyla Z kuşağının iş dünyasında yaratacağı en büyük değişiklik bence esneklik ve klasiklerden uzaklaşma olacaktır” dedi.

 

“Z KUŞAĞI ÇALIŞTIĞI YERE AİT HİSSETMİYOR”

Z kuşağı kendilerini özgürce ifade edebilecekleri ve hiyerarşiden uzak bir çalışma ortamı bekliyor. Esnek ve özgür çalışma ortamı. Sosyalleşmeyi teşvik eden yenilikçi bir işyeri. Otoriter yönetim yerine katılımcı, demokratik ve öncü bir şirket yönetimi. Z kuşağının çalıştığı yere ait olma duygusunu hissetmediğini belirten Alım, “Aslında Amerika’da yapılan bir araştırmaya göre Z kuşağı çalışanlarının yüzde 83’ü kendilerini “işten işe atlayanlar” olarak tanımlıyor. Çalışanların toplam yüzde 65’i iş yerlerinde 2 yıl ya da 2 yıldan az kalacaklarını söylüyor. Bunun elbette pek çok nedeni var ama en büyük nedenlerden biri sağlıklı bir iş-özel hayatına yeniden kavuşabilmek. Yaşam dengesi. Sonuç olarak çalıştıkları şirketlere kendilerini bağlı hissetmiyorlar; işlerini hayatta kalmanın bir yolu olarak görüyorlar. “Elbette bu temelde sağlıklı bir bakış açısı olabilir, ancak aşırıya kaçıldığında yaratacak uzun vadede hem çalışanlar hem de şirketler için istikrarsızlıktır” dedi. Z kuşağı, Y kuşağına göre iş ve özel yaşam arasında daha iyi bir denge kurmak istiyor.

 

“Z KUŞAĞININ BİR İŞTE KALDIĞI ORTALAMA SÜRE 2 YIL 3 AY”

İş Kurucunuz ve LinkedIn Profesyoneli Aysu Alım, sık sık iş değiştiren nüfusun genellikle 20’li yaşların başında olduğunu ve çoğunun yeni mezun çalışanlar olduğunu söyledi. “Araştırma sonuçlarına ve bakanlıktan aldığımız haberlere göre milenyum kuşağı ve Z kuşağı 30’lu yaşlarında kısa bir süre için en az 6-7 şirkette çalışıyor. Uzun vadeli deneyim kazanırlar. Z kuşağının bir işte kalma süresi ortalama 2 yıl 3 aydır. Bırakın çalıştıkları şirketten emekli olmayı, yıl sonuna kadar kalacaklarının bile garantisi yok. Geçmişte bildiğimiz gibi şirket bünyesinde çalışarak kariyer basamaklarını yukarılara taşımak artık mümkün değil; Bir şirketten diğerine, hatta bir sektörden diğerine geçerek yükselirler. “Z kuşağının yakın zamanda çalışan nüfusun değerli bir oyuncusu haline geleceğini göz önüne alırsak, gelecekte kariyer planlamasının iş değiştirmeye dayalı olacağını bugün rahatlıkla söyleyebiliriz” dedi.

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

ihsangazihaber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort